Pady,lagy

Tým 3serveru je tu pro Vás

Moderator:TWeak

Forum rules
Na foru 3serveru platí stejná pravidla chování jako ve hře!

1) Jste zodpovědní za to, co zde napíšete a berete následky zato, co tu napíšete.
2) Všechny případy jsou posuzovány invidiuálně. Přihlášením na forum souhlasíte s pravidly a s tím, že máme právo vás vyloučit z fóra za jakýkoliv příspěvek, který bude neslušný, lživý či nepravdivý.
3) Neodpouštíme, nezapomínáme.
User avatar
celesta
Neutral
Neutral
Posts:19
Joined:Sun Jan 08, 2012 5:17 pm
Pady,lagy

Postby celesta » Tue Sep 04, 2012 3:08 pm

Mam mensi dotaz,co sa deje ked sa nedava ziadna repka,ziadne update a posledne 2 tyzdne to pada,seka a laguje. Proste nechodia sa ani dungy,ani ziadne opravy sa nedeju a su take problemy,co nastane ak sa nahodi ravka a bude to este horsie?

Nenarazam na pracu nikoho z teamu ci majitela servera a som si vedomy ze je to free,ale tak ako to ide dole kopcom bez updatov a oprav tak to smeruje len k jednej veci a nieco podobne som uz zazil 2x.

Poprosim neodpisujte ze mam zly net a podobne,ked ine veci slapu ok,pingy mam super a skusal som sa aj inam pripojit a slape to ok.

Proste nieco sa deje a nieje to nic dobre co by prispelu k rozmachu servera 3server.

"cakam kto sa do mna zacne navazat ako prvy"

darebacik
mirra
Site Admin
Posts:971
Joined:Sat Mar 01, 2008 11:26 pm

Re: Pady,lagy

Postby mirra » Mon Sep 17, 2012 7:56 pm

Zdravím,

děkuji za dotaz. Hned vše uvedu na pravou míru.

1) V uvedené době server padal proto, že hráč narazil na bug, který dlouho nereportnul a my jsme v podstatě bezmocní do doby, než někdo příjde a řekne "narazil jsem na bug, tohleto dělá a když jsem udělal tohle a tohle, tak to hned spadlo.".
GMka to převezmou, nebo to hráč reportne na bugreportu a už to mají na stole developeři, SQL fixeři a kouká se do logů serveru. Když se něco najde, okamžitě se to řeší (hlavně dle závažnosti). Pokud však nikdo nebude reportovat bugy a stane se takováto situace, nemáme jak (čas ani prostředky) na to efektivně zjistit, kde co a jak a kvůli čemu to přesně spadlo, pokud to spadlo třeba kvůli něčemu v databázi.
Logy jsou k dispozici v podstatě 24 hodin denně všem developerům. Pokud někdo nemá přístup, zažádá mi a hned se může dívat do logů a případně začít fixovat bugy, které reportnul sám server jako aplikace.

2) U nás těmto problémům pomáhá trošku předcházet 30vteřinový autosave hráče. Nevšiml jsem si v podstatě u nikoho na české WoW scéně, že by měl tak silnou mašinu, anebo takové podmínky proto, aby tohleto mohl hráčům nabídnout. U konkurence bývá autosave hráčů jen jednou za 15 Minut a v okamžiku, kdy takový server spadne, příjde hráč o posledních 15 nahraných minut. U nás v případě pádu přichází o posledních 30 vteřin, což je jako nebe a dudy.

3) Aby k podobným "skrytým bugům" nedocházelo, vyvíjíme standardně déle, než běžně týden, novou revizi a opravy nahazujeme hromadně. Samozřejmě vážné bugy řeší většina developer teamu za chodu serveru a hlavně v okamžicích, kdy ještě není nahozena nová revize, nebo je teprve v přípravách.
V současné chvíli se NOVÁ revize vrátila na rýsovací prkna už celkem 3x, kdy byly odhaleny opravdu závažné bugy, které by hráče opravdu zklamaly. Těším se však, až budeme nahazovat tu novou revizi, kterou dnes kompiluji na rezervním serveru od demika, protože Testeři, developeři, já, zkrátka všichni, kdo s tou novou revizí přišli do styku říkají jednoznačně " Je o hodně lepší!" než to co je na současném ostrém provozu teď. My si navíc nemůžeme dovolit ohrozit ostrý provoz tím, že bychom nahazovali updaty přímo neozkoušené na hlavní revizi. Proto se raději držíme konzervativnějších revizí na Live, které jsou však docela stabilní oproti testovacím revizím na testovacím serveru Chudák a testovacím serveru Devsonly, či rezervním serveru pro vývoj.

Kdykoliv si jako hráči myslíte, že se třeba nic neděje, přesný opak je pravdou. To, že neinformujeme o nahazování revizí dostatečně dopředu, protože sami nedokážeme otestovat v krátkém časovém intervalu vše NEznamená, že nic neděláme. Ono se dělá, jenom se o tom nemluví a NELŽE se hráčům, jako u konkurence.


Pokud by však byl jakýkoliv problém, nebo by jsi měl zájem se zapojit do testování, každá ruka se nám bude hodit. Máme sice spoustu testerů na otestování funkcionalit podle oficiálních serverů, já se však držím tvrzení, že náhodná kontrola dalších hráčů je mnohdy i lepší, protože danou věc testují jako běžní hráči a nikoliv jako znalci daných funkcionalit z oficiálních serverů.


Stačí zhruba takováto odpověď?

Pokud jsi chceš jako hráč ověřit, že se opravdu něco děje a že se commitují nové revize, doporučuji mrknout sem :
https://bitbucket.org/Demigodess/grandcore/
//Ovšem příští měsíc přecházíme na konkurenční github.com aby se nám pracovalo rychleji, efektivněji a nezdržoval nás limit rychlosti bitbucketu.

Dále jak si lze ověřit, že pracujeme jsou různé logy, pingat rezervní server (já ho teda spouštím jen tehdy, když developer opravdu chce a když mu nestačí dostatečně výkon, takže to není zas tak směrodatné).
Třeba stačí dát ping rezervniserver.3server.net
Ale většinou na rezervním serveru pracují alespoň já, když už ne ostatní developeři, kteří zrovna nepotřebují výkon rezervního serveru na kompilace pro sebe.

Plánujeme do budoucna ukazovat taky které GM je právě online. SQL fixeři jsou takoví tišší lidé, kteří se jednou za čas připojí do databáze a upnou spoustu fixů, hráč se o tom třeba ani nemusí dozvědět. Ono je vůbec občas těžké některé fixy postřehnout, protože jak chceš rozpoznat něco, co nefungovalo a teď to funguje? Spousta lidí zapomene, že to třeba nefungovalo a nepřipadne jim zvláštní, že to teď už jde, prostě to berou jako samozřejmost a to je důvod, proč naše práce kolikrát ani není vidět, ale odráží se spíš jako na celkovém dojmu ze hry.
Dále SQL fixeři mají své vlastní repozitáře taky na bitbucketu a ti reportují svoje opravy tuším taky veřejně. Tomtom a já to jednou za čas (zpravidla týden nebo jednou za 14 dní) shromáždíme od všech sql fixerů, nasypeme do jednoho .sql souboru a potom nahodíme na testovací server. Tam se to otestuje a sype se to pak na live server. Prvně otestovat, pak nahodit. Nechceme riskovat problémy.

Děkuji
Příjemnou hru
Admin MIrra
Last edited by Rohlik on Mon Sep 17, 2012 10:55 pm, edited 1 time in total.
Reason: Opraven link na Bitbucket
  • Hlasujte pro nás! Děkujeme :)
  • Top-server.cz - 3Server
  • WoWservers - 3Server
Úsměv! Jde to s ním líp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Return to “Jsme tu pro vás”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest